A Te marketingedet hová lehetne sorolni, mely kategória jellemzi erősebben?

De úgy is feltehetném a kérdést, hogy te mennyire adsz szabad kezet a reklámügynökségednek?
Felkészületlenül ért e kérdés?
Ha viszont azt kérdezném hogy melyik fontosabb, nagyon valószínű hogy a józan paraszti ész az eredményesség mellett döntene.
De ott van az Ego, ami mindnyájunkat befolyásol valamennyire.
A kérdés az, mennyire tudod az egódat az eredményesség céltudatosságának alárendelni?

Tudom, nem könnyű átengedni a döntés jogát bizonyos kérdésekben,
ami a céged tevékenységét illeti, de itt jön képbe a bizalom kérdése.
Ha már megbíztál egy céget marketing feladattal, akkor a bizalmaddal
tüntetted ki. Minél szélesebb mozgásteret engedsz neki, annál nagyobb
az esélye, hogy komplex csomagként eredményesebb legyen, mintha a
megkötések ösvényén kell járnia. Főleg ha a megkötések szubjektív,
egocentrizmusból fakadnak.

Csak néhány példa, a rossz beidegződések közül:

“- Ragaszkodok hozzá, mert NEKEM ez tetszik!”
(Sajnos, ami fontos hogy a vásárlóidnak mi tetszik!)

“- Hogy miért? Mert ez az Én cégem, és Én fizetek!”
(Az lehet, de így valószínű hogy továbbra sem szólítja meg hatékonyan a célpiacot!)

“- Nehogy már más mondja meg nekem, amikor én már X éve vagyok a szakmában…”
(Ezt senki sem vitatja, de itt most nem a Te szakmádról
beszélünk, hanem marketingről! Az egy másik szakma!)

A “szakmázás” marketing helyett, megér egy külön bejegyzést, így most nem fejtegetem.

Gondolom ezek az erősen egocentrikus példák hallásból ismerősek, de
rád nem vallanak, te ennél eredményorientáltabb vagy!
Hogy miért feszegetem ezt a témát?

Mert az utóbbi két projektnél is, példaértékű, ideális
megrendelőkkel volt dolgom. Szabad kezet adtak, természetesen egy bizonyos
költségvetési kereten belül.
Hogy kinek és miért ideális? A reklámügynökség részére ideális, mert
legjobb tudása szerint járhat el marketing, reklámszöveg, dizájn, web, stb. területeken.
A megrendelő részére ideális, mert minden szempontból egy szinergikus,
összehangolt, eredményorientált csomagot kap “kulcsrakészen”,
szubjektív előítéletek és megkötések nélkül.
Hangsúlyozom, ez bizalmi kérdés, de végül is bármely üzleti kapcsolat alapja a bizalom.

Következtetésként azt javasolhatom, nézd meg jól hogy kit bízol meg a
feladattal, de utána engedd hogy végezze a dolgát a legjobb tudása szerint.
Érthető, ha vannak fenntartásaid és tétovázol, de hadd segítsen az alábbi hasonlat.

Ha sebészeti beavatkozásra készülsz, biztos érdeklődsz a műtétet
végrehajtó orvos felől, de ha már választottál, és felfeküdtél a
műtőasztalra, nem utasítgatod munka közben hogy mit vágjon és mit varrjon.
Téged egy dolog érdekel: a végeredmény, a gyógyulás.

Miért ne tudnád ugyanígy a marketingedet is egyetlen célnak alávetni?
Eredményesség!