Nem mondom hogy fehér holló az a vállalkozás amelyik ki nem lát a sok megrendelésből, de nem ez a jellemző. Többnyire az új ügyfelekért való küszködés köti le a vállalkozások, cégek energiáját. Ezért is volt számomra kirívó jelenség, hogy mind addig, amég sok cég visszafogja marketing tevékenységét „takarékossági” okokra hivatkozva, pedig akkut ügyfélhiányban szenved, ezzel szemben olyan cég kér marketing szolgáltatást, aki szinte alig tud eleget tenni a megrendeléseknek. Ez idáig dicséretes, mert nem csak az orrukig látnak, megpróbálják kihasználni a számukra épp kedvező áramlatot, és gyorsabb haladás érdekében marketing vitorlát is bontanak.
És itt jön színre a DE!

Köztudott hogy a hatékony marketing egyik alapköve a jó kommunikáció. Ez létfontosságú a cég és ügyfelei között, de ugyan annyira fontos a cég és a marketing feladattal megbízott ügynökség között is.
Minden ügynökség „csak hozott anyagból tud főzni”, magyarra fordítva, a cég auditálása során begyűjtött adatok alapján tud stratégiai javaslatokat tenni. Csakis a cég által szolgáltatott adatok tükrében tud pozicionálási tanácsot adni, de adatszolgáltatás nélkül még egy honlap megszerkesztése is kétes kimenetelű. A marketing „termék” nem táplálkozhat csakis a cég valóságából. Legfeljebb, ha ez a valóság nem elégé „átütő”, akkor ezen is lehet csiszolni, de az üzenet forrása mindenképp a cég képességeiből, kínálatából kell fakadjon.

Tehát meg van a jó termék, vagy szolgáltatás, van szép számmal megrendelő, van értelmes fogékonyság a marketing eszközök bevetésére, és van megbízatás külsős cég részére a feladat elvégzésére, mivel „-Nekünk erre nincs időnk, nagyon elfoglaltak vagyunk!”
Ez idáig rendben, DE… adatot kellene szolgáltatni a marketinggel megbízott cégnek azért hogy ellássa feladatát.
„-Jaj, nekünk nincs erre időnk, nagyon elfoglaltak vagyunk! Különben is ezért adtuk a megbízatást, hogy mentesüljünk az ilyen feladattól…”

Részemről ez “No komment”…