A digitális korszakban félelmetes sebességgel változnak a technikai megoldások, trendek, vásárlói szokások, ezért nagyon gyorsan kell követni ezeket, akár egy autópályán, különben lemaradsz.
A weboldalad ha nem nem responsive, a Google nem sorol előre, de mivel az internet látogatók már lassan 50%-ban telefonról böngész, elvesztheted látogatóid felét. AdWords és Facebook kampány nélkül már szinte elképzelhetetlen sikeres és követhető marketing tevékenység. Még az e-mail kampányokat is korai temetni, és akkor még nem említettem a rengeteg telefonos applikációk lehetőségét.
Sőt, szinte minden szakmai fórumon ezeket a témákat taglalják. Még az álláshirdetésekben is, főleg a KKV-k, többnyire online marketingest keresnek.
Ez mind rendben is van, elvégre a 21. században járunk, viszont mintha nagyon kevés szó esne a hasznos tartalom, a cégek egyedi üzenetének fontosságáról. Lehet hogy szakmai körökben ez magától érthető, de attól tartók, a cégvezetők egy részének csak az jön le, hogy “ha megosztom a Facebokk-on én is trendi vagyok”, azaz marketing feladat kipipálva. Az jó ha megosztja, –igaz hatékonyabb ha hirdet–, de nagyon nem mindegy hogy mi az üzenet, mi az ajánlat.
(Mivel semmi sem csak fehér, vagy fekete, az online is mivel nagy részben “ingyenes”, nagyon nagy a zaj, a tolongás ezen a területet, így már sokan kezdnek menekülnek az online “üzenetek” elől, és ezáltal kezd újra felértékelődni az offline némelyik ágazata.)
Hiába jut el nagy létszámú célcsoport elé, egy “langyos” tartalmú ajánlat, a konverzió alacsony marad.
A szakmai köröknek talán többet kellene hangsúlyozniuk a forma és tartalom egyensúlyát és figyelmeztetni a vállalkozói szférát  a pozicionálás, egyedi előnyök, a nem csak árakciók megfogalmazásának és alkalmazásának fontosságát.
Nagyon örülnék, ha a jövőben a marketing üzenetek “célba juttatási technikái” serlege nem maradna túlsúlyban a “hogyan készítsünk bomba jó ajánlatot”  serleggel szemben.

A Te esetedben mi a helyzet? Visszautasíthatatlan az ajánlatod?