A digitális korszak berobbanása hangsúly eltolódást hozott létre a kommunikációs felületek ésszerű kihasználásában. A papír alapú kiadványok a többszörös évtizednyi elsőbbségük után, teret veszítettek. Ennek van némi környezetvédelmi megfontolása is, de a felhasználók zöme, a szinte nulla költségek miatt, a digitális, online csatornákhoz pártolt át. Igaz még vannak olyan célpiacok, ahova az online hegemónia nem jutott el.
Mindezek mellett korai lenne még temetni a nyomdatechnikát. Mint ahogy az idő már bebizonyította, a legtöbb újítás nem szorította ki a az előző technikai megoldást, csak teret követelt magának, így a nyomdatechnikának továbbra is megvan a létjogosultsága. Miképp a zene világában a CD és a DVD nem szorította ki teljesen a vinyl lemezeket, sőt, az igényes gyűjtők miatt reneszánszát éli ez a prémium hordozó, ugyan úgy a papír kiadványok is átértékelődtek.

Ma már szinte mindenki ingyenes email kampányokban gondolkozik. Ezért annyira tömeg termék lett, hogy ha valaki ad magára, és főleg egy igényesebb ügyfélnek szeretne bemutatkozni, nagy valószínűséggel hamarább kimagaslik a tömérdek reklámzajból, és figyelemre számíthat a célszemély részéről, egy elegáns, kreatív kiadvánnyal. Emailt szinte fűnek – fának küldhetnek, ha nem spam, de az már megtisztelés ha egy nyomtatott meghívót, brosúrát, vagy DM levelet küldenek részére.

És ha már a mennyiség kárára, előtérbe került az igényesség, azaz kevesebb kiadványt nyomtatunk, de nagyobb arányban kimagasló termékeket, akkor nem mehetünk el szó nélkül a hasznos tartalom és a grafikai tervezés mellett sem. Ha igényes kiadványt szeretnél, jól megfogalmazott üzeneted kell legyen, ami érdeklődésre számíthat. Marketing szakértő, vagy reklámszöveg író bevonása ajánlott. Továbbá csakis egy esztétikus, grafikus által megtervezett kiadvány tudja misszióját betölteni.

Egy nyomdai kiadvány küldése lehetséges ügyfélnek, a megtisztelésen kívül, a szándék komolyságának üzenetét is hordozza magában. “Ha valaki időt, pénzt, energiát fektetett abba, hogy üzenetet juttasson el hozzám, akkor biztos komoly szándék vezérli”, gondolhatja jogosan a címzett.

Gondolom Te sem fénymásolt szórólapokkal szeretnél piacot robbantani!?