Vajon önmagunkkal, azaz marketing anyagunkkal szemben mennyire vagyunk őszinték?

Öt évvel ezelőtt, összeállítottam egy kérdőívet, aminek az volt acélja, hogy pontosabban megtudjam milyen marketing jellegű problémák okoznak fejfájást a kisvállalkozásoknak.
Tapasztalataim szerint, ez nem sokat javult, legalább is vidéken.

A beérkezett válaszok alapján, elkészítettem egy lapozható grafikont, amiből kiderül mely kérdésre melyik választ találják legvalósabbnak saját helyzetükre a cégtulajdonosok.
A felmérés eredménye letölthető a grafikon képre kattintva.

Marketing statisztika

Néhány első benyomást keltő észrevétel.

Jelentős hányada a válaszadóknak időhiányra hivatkozik, amiért nem megfelelő a marketingje.
Köztudott hogy két dolog viszi előre a céget. A termékfejlesztés, ami az előfeltétel hogy legyen egy remek kínálatod, a másik pedig a marketing, azért hogy erről tudomást szerezzen a célpiacod. Én értem hogy mindenki a „szakmájával” akar foglalkozni, de milyen lenne az a versenyfutó aki csak az egyik lábára gyúrna? Tehát arra van időnk, aminek szentelünk. Csak elhatározás kérdése.

A jövő évi tervek között, sokan jelölték meg feladatként, hogy készítenek, vagy reklámügynökség segítségével készíttetnek éves marketing tervet. Én attól tartók hogy ez inkább a „vágy” kategóriát vastagítja, -bár ne lenne igazam-, tehát inkább azt a gondolatot rejti hogy „Jó lenne megcsinálni”, de félő hogy menet közben elsorvad a szándék, „időhiány” miatt.

Egy másik „domináns” gondolat, hogy „csináltatok egy profi ügyfélszerző weboldalt”.
Amennyiben ez annak a felismerése, hogy ez egy elhanyagolt területe volt a cég tevékenységének, és komolyan kell venni, akkor ez csillagos ötös! DE! Attól tartok, hogy sokan ezt magváltásnak, csodafegyvernek, Aladdin lámpájának remélik. Ennél már csak az rosszabb, ha kizárólag a Facebook bejegyzésektől várják a csodát.
A világ legjobb webprogramozója se fogja helyetted pozicionálni a céget, megtalálni az egyedi marketing üzenetet, megfogalmazni céged előnyeit, stb… márpedig ezek nélkül elszáll a varázspór.

A pénzhiány is tekintélyes volumenben jelentkezik a problémák sorában.
Egy percig se vitatom, hogy ez nem így lenne. Viszont, hogy azt a keveset mire, és hogyan költik el, na itt már ha nem is csillagászati, de mérföldnyi különbségek lehetnek.

Az elméleti és gyakorlati segítség hiánya elég érdekes arányt mutat, de egyben paradoxont is tartalmaz, (legalább is számomra).
Jóval kevesebben hiányolják az elméleti segítséget. Ezt részben annak tudom be, hogy sok infótermék, hírlevél, online tanfolyam, stb… érhető el, tehát aki érdeklődik biztos talál segítséget.
Elvileg viszont ez azt eredményezné hogy marketing elméletből a vállalkozok mind jól felkészültek, vagy annak érzik magukat, mert nem hiányolják az elméleti segítséget.
Valóban így lenne? Döntse el ki ki saját maga.

A gyakorlati segítségre rengetegen tartanának igényt, legalább is a felmérés szerint.
A tapasztalat pedig azt mutatja, hogy a konkrét felajánlásnál sokkal kevesebben élnek a lehetőséggel. Nos, szerintem ez elég paradoxon helyzet. Igaz, aki bizalmat szavazott, és végig csinálta a „kúrát” az hálás, és örül az eredményeknek.

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés