Weboldal készítés

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Egy jó weboldal igazán milyen céloknak kell megfeleljen?

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/4″][us_single_image image=”883″][vc_column_text]

Ha nem tapasztalnám a saját környezetemben, hajlamos lennék elhinni, hogy ma már egy vállalkozás sem kételkedik a saját weboldal szükségszerűségében. Sajnos a valóságban még mindig rengeteg cég van, akiknek még nincs weboldala. Ezért csak a helyi ügyfelekre számíthat, így a növekedés szinte kizárt.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”3/4″][vc_column_text]

Nagyon sokszor találkozok olyan esetekkel, ahol semmilyen stratégia nem előzte meg a weboldal kialakítását, egyszerűen megpróbálták letudni, hogy kipipálható legyen ez a feladat. Ezért vagy házon belül, vagy nagyon olcsó alkalmi ajánlatra lecsapva, túlteszik magukat a problémán. És hogy még tetőzzék a hibák sorozatát, a saját iparáguk honlapjaiból merítenek ihletet, és ezáltal klónozzák ugyan azokat az alapvető hibákat, amiket azok is kellő ismeretek hiányában elkövettek. Így mindenki meg van nyugodva hogy jó munkát végzett, elvégre „ebben az iparágban így szokás!”

Mik a követendő vezérelvek a weboldal készítésnél?

Fel kell tenned magadnak a kérdést. A weboldal milyen célt kell szolgáljon? Új ügyfeleket, vevőket szerezzen céged számára? Vagy esetleg el is adjon online, web shopon keresztül? Ne talán erősítse, és egy úttal tehermentesítse az ügyfélszolgálatot, bizonyos feladatok automatizálásával?
Csakis ezek meghatározása után lehet megtervezni, és hatékonyságot elvárni tőle. Különben a weboldal költsége, kidobott pénz! Még ha csak a szomszéd unokaöccse csinálta, potom harmincezerért, akkor is kidobott pénz, ha nem termel hasznot.

Nézzünk egy pár fontos tényezőt aminek eleget kell tennie ha a weboldal be akarja tölteni funkcióját:

Legyen ésszerű, áttekinthető, hogy a látogató állandóan tudjon tájékozódni hogy pillanatnyilag hol navigál. Nincs rosszabb érzés, mint keresgélni egy labirintusba. Azonnali menekülésre készteti a látogatót.

Milyen a hasznost tartalom? Ezt sokan összetévesztik a saját cégük szerényebb vagy harsányabb magasztalásával. A „hasznos” látogató, aki vásárolna -nem a bámészkodó- azért keresgél az interneten mert megoldást keres a saját problémájára. Távolról se fogja meghatni céged alakulási éve, ISO minősítése, vagy hogy hány autóval bővült a logisztikai parkod, amikor neki sürgős feladata van, és arra a problémára keres hatékony, szakszerű megoldást. A lényeg hogy a tartalom ne rólad, hanem arról, miképp fog profitálni belőled az ügyfél, ha nálad vásárol. Őt csak ez érdekli!

Hiba az arc nélküli weboldal! Sokkal bizalomgerjesztőbb, -és az üzlet bizalom kérdése,- ha megnézhetem a honlapon a fényképét annak akivel épp telefonon beszélek. Valós személyt látok, és nem egy személytelen rendszert, és ez már mindjárt barátságosabb. De lehet akár videó üzenet is, amiben a kollégák üdvözlik ügyfeleiket. Ezek feltölthetők a saját tárhelyre, vagy akár a YouTube videó megosztó portálra is.

Nem utolsó sorban, lehet szép, lehet értelmes és hasznos tartalommal feltöltve, de ez még semmit nem ér ha nem találják meg a látogatók. Ezért a jó weboldal keresőbarát szerkesztést is igényel, hogy a keresők, mint a Google, Yahoo, vagy a többiek, előkelő helyen hozzák az iparágad jellegzetes kulcsszavaira.

Egy reklámügynökség rendelkezik minden adottsággal, hogy e három lényeges kritériumnak megfeleljen a weboldalad kialakításában. Értem ez alatt az igényes dizájnt, a kiforrt marketing stratégiát a kellő tartalommal és reklámszöveg megírásával, valamint a keresőbarát programozást.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row]