A hétvégén a baráti körben az építkezési költségekről beszélgettünk, és felmerült az egyedi szakember, azaz részfeladat elvégző, és a generál kivitelező összehasonlítása. A téma apropóját barátom szomszédjának esete hozta terítékre, mivel a látszólag takarékosabb alternatívát választotta, és egy kőművest bízott meg a ház felépítésével. Természetesen miután végzett, még szóba se jöhetett a beköltözés, elvégre a ház még nem „működött”.
Igaz, a megrendelő többé kevésbé számolt vele hogy még más szakember munkájára is szükség lesz a beköltözésig.
Lehet hogy szakmai ártalom, de nekem rögtön egy párhuzam ugrott be, ez pedig a honlap „építés”.
“Ház kell, kihez forduljak? Hát kőműveshez.” “Web kell, kihez forduljak? Hát web programozóhoz.”
Jó, persze, már csak a „cipőt a cipő boltból” idézet hiányzik, de nem szeretném elbagatellizálni az ügyet.
Aki házépítést rendelt kőművestől és nem tart igényt generál kivitelezőre, az nagy valószínűséggel tudatában van hogy azt még folytatni kell.
De vajon aki weboldalt rendel egy programozótól, Ő tudatában van annak hogy nagy valószínűséggel egy részfeladatot rendelt , amit akár profi módon is készítettek el, de Ő kipipálva érzi a teljes feladatot, pedig valószínű hogy csak egy „szerkezetkész” weboldala van, ami távol áll az összkomforttól.
Napjainkban nagyon felkapott téma lett az „online” marketing, ami részben jó, de sokan megfelejtkeznek róla, hogy az csak egy szelet a tortából, abból a marketing tortából, amivel tökéletes harmóniában kell lennie.
Egy szerkezetkész ház lakhatatlan. Egy pozicionálás nélküli cég weboldala egyedi marketing üzenet nélkül, képzett grafikus dizájn nélkül, hamarább emlékeztet egy szerkezetkész, mintsem kulcsrakész házra.
Persze mindez a megrendelő tájékozódottságától is függ, és hogy belássa e mindezek fontosságát és hiányát. Egy reklámügynökség a generál kivitelező szerepét töltheti be ebben az esetben.
Örömmel tölt el, hogy a legfrissebben átadott projekt haszonélvezőjét sikerült meggyőzni, mert fogékony volt a javaslatra, így hát pozicionáltuk a cégét, és ez fogadja a látogatókat a kezdő oldalon. (Nem az elcsépelt “Üdvözöljük honlapunkon! Cégünk alakult, bla bla…”)