Portfolio
Néhány referencia munka
Betekintés a projektek néhány részletébe. Érdemes beletekinteni!
MATTOR GROUP
Logó, arculat, web és kiadványok tervezése

A projekt részleteit itt láthatod
A feladat körülményei:
Egy győri fémiparban tevékenykedő kisvállalkozás még kereste a helyét a piacon, mert a csapat képesítése több ágazatot is le tudott fedni. Ezért próbáltak több irányba terjeszkedni, ehhez kellett nekik kialakítani a megfelelő megjelenést és kommunikációs felületeket.
A kihívások:
Már az alapfeladat is összetett volt, mivel az automatizáció mind mechanikai, mind pedig elektronikai szegmensekből tevődött össze. Az arculattervezésnél ez a kettős ötvözet megjelenítése volt a kihívás, amit tovább nehezített az is, hogy mindezt egységesen, de mégis differenciáltan kellett megjeleníteni három irányzatban: karbantartás, automatizálás és gyártás.
A folyamat és a megoldás:
Az egyszerű, letisztult logó egy ötvözet lett: egy fogaskerék, amely a mechanikai részt illusztrálja, benne egy jellegzetes ON/OFF-gomb szimbolizálja az elektronikai oldalt. Az arculat egységének megőrzése érdekében mindhárom tevékenységi kör ugyanazt a logót kapta, de hogy mégis egyértelműen meg lehessen különböztetni őket, mindegyik más színt kapott.
Az eredmény:
Az eredmény egy sikeres megjelenés, amely egyszerre egységes, mégis jól tükrözi a hármas sokszínűséget: a karbantartás, az automatizálás és a gyártás.
TAXTIKA KÖNYVELŐ IRODA
Arculattervezés

A projekt részleteit itt láthatod
A feladat körülményei:
Egy tatabányai könyvelőiroda keresett meg arculattervezéssel. Már a cégnév is tartalmazott némi egyediséget a szóösszetételből fakadóan: a TAX (adó) és a taktika – vagyis hogyan lehet a legjobban kihasználni a legális mozgásteret.
A kihívások:
Nagy kihívás nem merült fel, mivel a megrendelő nagyon nyitott volt, és rugalmasan állt hozzá a javaslatokhoz.
A folyamat és a megoldás:
Az egyediség fokozása és az iparág szokásos szürke megjelenésétől való eltávolodás érdekében egy vidám, meleg, barátságos színvilággal szakítottunk a sablonos átlaggal.
Az eredmény:
Az eredmény mindenképpen sikeres lett, hiszen elérte a célját: könnyen felismerhetővé vált, és emiatt nemcsak a megrendelő, hanem az ügyfélkör is nagyon megszerette.
JOVEN vízszűrő
Plakát bevásárló központba

A projekt részleteit itt láthatod
A feladat körülményei:
A Joven vízszűrők eredete Malajzia, ahol a cég központja és gyártóbázisa is található. A cég képviselője és a helyi importőr kerestek meg piacbevezetési kampány feladattal.
A kihívások:
A kihívás abban állt, hogy már azokban az években is a vízszűrőpiac telített volt, így nehéz volt olyan piaci rést találni, amely kellő forgalmat tud biztosítani.
A folyamat és a megoldás:
A pozicionálás során nem a többi vízszűrőt tekintettük konkurenciának, hanem a palackozott vizet. A környezetvédelem mellett a fő előnynek a gazdaságosságot állítottuk be.
Az eredmény:
Az eredmény kezdeti siker volt, de sajnos a beszállító a gyors növekedés hiányában később kivonult a magyar piacról.
BABBO bababútor
Logó, arculat, web, kiadványok, influenszerek javaslata

A projekt részleteit itt láthatod
A feladat körülményei:
A megrendelő elsősorban grafikust keresett az új brand megtervezéséhez, de elvárás volt a márka marketingpozicionálása és a stratégia kialakítása is, amit a többi jelentkező nem tudott biztosítani, így kaptam meg a megbízatást.
A kihívások:
A kihívás abban állt, hogyan lehet létrehozni egy olyan bababútor-márkát, amely megjelenésben felveszi a versenyt a nyugati cégekkel, de elérhető áron kínál termékeket egy széles réteg számára.
A folyamat és a megoldás:
A prémium dizájnon kívül, amely nagyon sikeres lett, egyedi piaci résként megszólítottuk az ikerbabás családokat is, mivel ez egy elhanyagolt szegmens volt, így „kizárólagos” imázst adtunk a márkának. A piaci bevezetésnek influenszerekkel adtunk lendületet: az első évben Ördög Nóra volt a brand arca, majd évről évre más híres kismamák követték.
Az eredmény:
Az eredmény egy évtizedes, közkedvelt hazai bababútor-márka lett.
MANHATTAN NYELVSTÚDIÓ
Népszerűsítő plakát úszodába

A projekt részleteit itt láthatod
A feladat körülményei:
A nyelviskola ügyvezetője egy elégedett ügyfél ajánlására keresett meg, főként offline felületekre kellett népszerűsítő, promóciós anyagokat készítenünk.
A kihívások:
A kihívást elsősorban az offline anyagok terjesztése, illetve a plakátok kihelyezése jelentette, mivel erre nem volt keret a költségvetésben. Így csak olyan felületek jöhettek szóba, ahol barterben lehetett ezt megoldani.
A folyamat és a megoldás:
Az egyik barter lehetőséget a közeli uszoda biztosította, így a plakát üzenete is az uszodába járó közönséget célozta meg.
Az eredmény:
Az eredmény? A plakát tetszési indexe jó volt, de mivel az offline kampány hatása nehezen mérhető, és az iskola sem kérdezte minden új érdeklődőtől, hogy honnan értesült, így konkrét eredményekről nem tudok beszámolni.
FELICITY menyasszonyi ruhaszalon
Weboldalt népszerűsítő offline plakát

A projekt részleteit itt láthatod
A feladat körülményei:
Egy induló menyasszonyi ruhaszalonnak célszerű volt mind az offline, mind pedig az online eszközöket kihasználni, és ezeket egymást kölcsönösen támogatva alkalmazni.
A kihívások:
Egy nagyon telített piacon komoly kihívást jelentett a pozicionálás, vagyis minél több csábító, de betartható érvet megfogalmazni arról, miért érdemes ezt a szalont felkeresni.
A folyamat és a megoldás:
A plakát látványa a „kíváncsi” kulcsszóra lett kihegyezve, hiszen kíváncsiságot akartunk ébreszteni. Hogy ürügyet adjunk a weboldal felkeresésére, öt „meglepetést” készítettünk elő az érdeklődőknek. Ezek egyben az offline felületen is promotálták a pozicionálás öt előnyét.
Az eredmény:
Az eredmény nem maradt el, bár napjainkban sokkal hatékonyabb például egy QR-kód használata, amely megkíméli az érdeklődőt a webcím bepötyögésétől. Sajnos akkor még ez nem állt rendelkezésre
BIOEXTRA
Vitakid animációs TV reklám szpot
A projekt részleteit itt láthatod
A feladat körülményei:
A felkeresés ismerős hirdetésszervezőtől érkezett, mivel a TV-megjelenés meg volt rendelve, de a megrendelő nem rendelkezett reklámspot-tal.
A kihívások:
A kihívás komoly volt, mivel nem álltam közvetlen kapcsolatban a hirdetővel, forgatott videóval nem rendelkeztek, a hirdetésszervező csak termékfotót és néhány információt tudott beszerezni a megrendelőtől, abból kellett TV-reklámot készítenem.
A folyamat és a megoldás:
Tekintettel arra, hogy az egyetlen „hiteles” anyag egy álló termékfotó volt, a környezetet kellett animálni, hogy meglegyen a „mozgókép feeling”, amit zenei aláfestés és narráció is alátámasztott.
Az eredmény:
Az eredmény: Kifogtam néhányszor a TV-ben, de mivel nem álltam közvetlen kapcsolatban a hirdetővel, nincs adatom az amúgy is nehezen mérhető TV-reklámok eredményességéről.
HUNGÁRIA Értékpapír Zrt.
hbe.hu animációs TV reklám szpot
A projekt részleteit itt láthatod
A feladat körülményei:
A felkeresés ismerős hirdetésszervezőtől érkezett, mivel a TV-megjelenés meg volt rendelve, de a megrendelő nem rendelkezett reklámspottal.
A kihívások:
A kihívás komoly volt, mivel nem álltam közvetlen kapcsolatban a hirdetővel, forgatott videóval nem rendelkeztek, a hirdetésszervező még csak fotót sem tudott szerezni. Így abból az információból kellett kiindulnom, hogy mi az a három előny, amit ígérnek – ebből kellett TV-reklámot készítenem.
A folyamat és a megoldás:
Mivel nem rendelkeztem semmilyen vizuális nyersanyaggal, először ki kellett találnom, milyen kontextusban tudnám látványosan „felsorolni” az ígért előnyöket, és hogyan lehet ezeket mozgásba hozni, hogy meglegyen a „mozgókép feeling”. Ezt zenei aláfestés és narráció is alátámasztotta.
Az eredmény:
Az eredmény: Néhányszor láttam a reklámot a TV-ben, de mivel nem álltam közvetlen kapcsolatban a hirdetővel, nincs adatom az amúgy is nehezen mérhető TV-reklámok eredményességéről.
Warga Metal Works
weboldal tervezés, fejlesztés és tartalom készítés
A projekt részleteit itt láthatod
A feladat körülményei:
Kettős tényező hozta össze a kapcsolatunkat. Egyrészt a helyi kínálatból kerestem lakatos szakembert, aki eljött felmérni a feladatot. Másrészt – miután szóba került, mivel foglalkozom –, elpanaszolta, hogy az előző programozó, aki a weboldalát készítette, nem igazán állt a helyzet magaslatán, ezért érdekelte a felújítás lehetősége.
A kihívások:
A kihívás már szinte tipikus a mikro- és kisvállalkozásoknál, ahol az ügyvezető a mindenes, és ezért minden szakmai feladat prioritást élvez az „egyéb” feladatokkal szemben, amelyek közé a marketing is tartozik.
A folyamat és a megoldás:
Annak érdekében, hogy a tartalomra várva ne húzódjon el a projekt több hónapra, vállaltam a hasznos tartalom elkészítését. Bár a szöveg nagyrészt „fémipari szakirodalmat” tartalmazott, így a megrendelőnek csak jóvá kellett hagynia, és nem neki kellett megírnia a szövegeket. Szerencsére szorgalmasan gyűjtötte a referenciáiról a képanyagot, így sikerült egy jól strukturált, informatív és meggyőző oldalt összeállítani.
Az eredmény:
Az eredmény nagyon ígéretes, mivel létrehoztam a Google Cégem fiókot is, amit összekapcsoltam a weboldallal, így onnan is érkeznek látogatók. Indítottunk Google Ads kampányt is, de a SEO-barát tartalomnak köszönhetően a „lakatos műhely Vas megye” keresésre többnyire az első helyen szerepel, ezért egyelőre leállítottuk a fizetett Google-hirdetéseket.

Dr. Nyeső Fogászat
Weboldal tervezés és kivitelezés

Safako okosóra brand
Weboldal tervezés és kivitelezés
Tanácsadás a Goggle által szervezett Digital Workshop kampányban
A megyei kereskedelmi és iparkamarákkal szerveztünk több ízben bemutatókat a cégvezetőknek, az ingyenesen is igénybe vehető Google szolgáltatásokról, melyek segítségével hatékonyan növelhető a cégek esélye, hogy az érdeklődők megtalálják.
A résztvevőknek lehetőségük volt feliratkozni kiscsoprtos, vagy egyedi konzultációra, ahol már személyes tanácsadást tartottam nekik, a cégük profiljának és lehetőségeinek megfelelően, beleértve az offline és online marketing eszközök használatát és hatékonyságának növelését.
A Keereskedelmi és Ipari Kamara rendezvényeinek helyszínei:
– Szombathely
– Zalaegerszeg
– Pápa
Kiscsoportoknak és Szakmai szervezeteknek tartott előadásaim között, megemlíteném a magánszállásadók zalai szövetségének tartott előadást, miként népszerűsítsék szolgáltatásaikat olcsón, digitális eszközökkel.
Helyszínek:
– Ajka
– Bükkfürdő
– Zalakaros
– Hévíz

