Nem állítom hogy álmatlan éjszakákat okozna, de a jelenség annál komolyabb, mint hogy szó nélkül elmenjek a téma mellett. Rengeteg forrásból SEO, Online Marketing, Web optimalizálás és hasonló témájú bejegyzések áradnak felénk. Se széle, se hossza a rengeteg ajánlatnak, szakértőnek, „tuti megoldónak”.
Ez önmagában még nem lenne baj, elvégre egy piacgazdaságban, annyi részvevője van egy iparágnak, amennyit a piac el tud „tartani”.
Ezért nem is akartam szaporítani az online marketing témát taglalók táborát.
Az utóbbi hetek tapasztalata már kezdte felcsigázni a gondolatot, de az indító szikra a napokba jött meg.
Egyik ügyfelem, látszólag ártatlan, szinte jelentéktelen mondata késztetett írásra.
„- Tudod hogy több mind tíz cégtől kaptam, web optimalizálási ajánlatot az utóbbi napokban.”
Már több hete dolgozunk az ügyfelem cégének az újrapozicionálásán, az egyedi marketing üzenetének a megfogalmazásán, a cég vizuális arculatán, szlogenén, és ennek megfelelően az új weboldal struktúra – üzenet – dizájn hármas harmónia csomagon, még mielőtt elkezdenénk a programozását.
OK! Rendben van, de hogyan jön képbe az online marketing? – kérdezheted jogosan.
Tapasztalataim szerint, sokan a weboldaluk „hibájának” jogosan azt tudják be, hogy „nem hoz elég ügyfelet”, de az okok közt leragadnak annál a gondolatnál, hogy ennek biztos „műszaki”, azaz programozási okai lehetnek, azaz kevés lehet a látogató.
Igen, az is lehet egy ok, de legtöbb esetben nem ott kezdődik a baj!
Ha nem homokra szeretnéd építeni a „kommunikációs váradat”, akkor az alapoknál kell kezdeni.
Pont úgy, ahogy fentebb említettem, azokat a fontos folyamatokat végre kell hajtani, ha eredményt szeretnél elérni. Ezek nélkül, ha ki is fogsz egy tuti jó online marketing és SEO szakértőt, és nagyon jól optimalizálja a weboldaladat, akkor is még csak a feladat egyharmadánál tartasz.
Hiába jó az optimalizálás, ami életbevágóan fontos, de ha nem színvonalas és a témához illő a dizájn, kételyekkel fognak kezelni a látogatok, és már el is kattintottak az oldaladról. De még a szuper jó dizájn se ment meg, ha jelentéktelen, érdektelen, a hasznos tartalom, a fontos üzenet, azaz az ajánlatod. Mindhárom tényezőnek a helyzet magaslatán kell állni, ahhoz hogy eredményt produkáljon.
És akkor én felteszem a prózai kérdést. Abból a több tíz ajánlkozóból, vajon mind tudják kezelni profi szinten mindhárom szegmenst?